close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

גם כשר וגם בריא

מערכת שורשיד אב, תשעג21/07/2013

פיתוח ישראלי לריסוס טבעי של עלי מאכל מאפשר להרחיק חרקים גם סמוך לקטיף

תגיות:
עלי מאכל כמו חסה ועלי בייבי אהובים מאוד על סוגי חרקים רבים. כדי לשמור על כשרות ולמנוע המצאות חרקים על העלים חייבים להדביר את המזיקים גם סמוך למועד הקטיף.

תרסיס הדברה על בסיס טבעי בשם "תמר טק" שפותח בישראל, מאפשר להדביר עלי מאכל גם שעות ספורות לפני הקטיף ולשמור על הכשרות. התרסיס מבוסס על שילוב של שמנים רגילים ואקזוטיים שמרחיקים את החרקים בדרך טבעית שאינה מסוכנת לאדם.

לדברי אלמוג יעיש, ממפתחי תחליב ההדברה "תמר טק", המלחמה במזיקים היא משימה קשה במיוחד בעונת הקיץ, תקופה שבה החרקים בשיא פעילותם. לאחרונה גברה המודעות הציבורית למחיר
הבריאותי הכבד של שמירה על הכשרות וריסוס בחומרים כימיים סמוך לקטיף. בעזרת המוצר החדש ניתן לשווק מזון נקי ובריא יותר. הפיתוח אינו מועיל רק למגזר הדתי - גם מי שאינם מקפידים על כללי הכשרות שמחים לאכול מוצר שאין בו רעלים ואין בו חרקים.

מספר חברות המשווקות ירקות עלים נקיים מחרקים החלו להשתמש בתחליב החדש. חברת "קטיף הארץ הטובה" המשווקת עלי מאכל למגזר דתי הצליחה להפחית ב-50% את הריסוס בחומרי הדברה הודות לשימוש בתמר טק. לדברי יוסי דהאן ממושב איתן, בעלי "קטיף הארץ הטובה" מרבית התוצרת של החברה היא גידול עצמי בשדות, כך שיש שליטה מלאה על ניקיון ירקות העלים.

תמר טק הוא פיתוח של שני חקלאים בשיתוף פעולה עם המעבדה החקלאית שלף והפיתוח אושר על ידי משרד החקלאות לאחר סדרת ניסויי שדה בשיתוף מינהל המחקר החקלאי – מכון וולקני.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה